שקד מאיימת: "הוועדה למינוי דיינים תצביע גם בלי הסכמות"

בסיום הראיון התייחסה שקד למינוי הדיינים לבית הדין הגדול. בחודש האחרון ביטל בג"ץ את המינויים הזמניים, מה שמחייב את הוועדה למינוי דיינים למנות דיינים תוך חודש, במידה ולא ימונו, פעילות בתי הדין תשותק. "כרגע אין הסכמות", חשפה שקד. "בכל מקרה, הוועדה למינוי דיינים תתכנס ותצביע, גם אם לא נגיע להסכמות".
אבי יעקב No Comments on שקד מאיימת: "הוועדה למינוי דיינים תצביע גם בלי הסכמות"

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בראיון ל'מהדורה המרכזית' לפרשת 'ילדי תימן' ולמינוי הדיינים • "יש כאן עובדות שהוסתרו. כל החומר נמצא בגנזך המדינה. משרדי יקצה צוות מיוחד לבדיקת החומרים החסויים"

צילום: Yaakov Cohen/Flash90
בסיום הראיון התייחסה שקד למינוי הדיינים לבית הדין הגדול. בחודש האחרון ביטל בג"ץ את המינויים הזמניים, מה שמחייב את הוועדה למינוי דיינים למנות דיינים תוך חודש, במידה ולא ימונו, פעילות בתי הדין תשותק. "כרגע אין הסכמות", חשפה שקד. "בכל מקרה, הוועדה למינוי דיינים תתכנס ותצביע, גם אם לא נגיע להסכמות".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הפולמוס שהתעורר בסוגיית חטיפת ילדי תימן, שרת המשפטים העניקה הערב ראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן. במהלך הראיון התייחסה להיבטיה המשפטיים של הפרשה ולדרישתם של המשפחות לחשוף את הפרוטוקולים מדיוני וועדת החקירה הממלכתית.

"יש כאן עובדות שהוסתרו", אמרה שקד בתחילת הראיון. "יש לנו כלים להגיע לחומר. כל החומר נמצא בגנזך המדינה. אני מקווה שהשר צחי הנגבי יחליט לחשוף אותו". שקד אמרה כי צריך להביא החלטת ממשלה למנות את צחי הנגבי כממונה רשמי מטעם הממשלה לעסוק בנושא. לדבריה, "ראש הממשלה אישר זאת. אחרי שהוא יקרא את כל החומר, הוא יחליט אם לחשוף. משרד המשפטים יקצה צוות מיוחד לטובת השר צחי הנגבי לבדיקת החומרים החסויים".

שקד הוסיפה ואמרה כי היא אינה יודעת "למה מראש הטילו על זה חיסיון. זה נשמע מאוד הגיוני שלמשפחות מגיע לדעת את האמת, אבל יש שם דברים של צנעת הפרט ולכן צריך לעבור על זה". בהתייחסה להצעת החוק אותה חפצות להגיש קבוצת חברי כנסת, אמרה שקד, "לא ראיתי את הצעת החוק ומעדיפה לא להתייחס לנושא בלי שבדקתי היטב".

בהמשך הראיון סיפרה שקד כי במסגרת חוק הטרור אותו היא מקדמת, רשתות חברתיות יחויבו להסיר תכני טרור. על פי החוק, בית המשפט יוכל לכפות את הסרת החומר, במידה והחברה תתנגד, "אני מקווה שלא נצטרך להשתמש בבית המשפט והחברות יישרו קו עם ההוראות שלנו", אמרה שקד.

במהלך הראיון נשאלה שקד על חוק עונש מוות למחבלים אשר הובטח לליברמן טרם כניסתו לקואליציה. "כרגע זה לא על הפרק", אמרה שקד וסיפרה כי בפעם האחרונה שנגזר פסק דין של מוות היה ב-94. "המחבל שעליו נגזר המוות, ערער ועונשו הומתק למאסר עולם. לפני מספר שנים, הוא שוחרר בעסקת שליט".

בהתייחסה למתווה הכותל בו חלוקים הסיעות החרדיות ותנועות הרפורמים, אמרה שקד כי היא לא עוסקת בנושא, "אני חושבת שהמתווה שהגיע לממשלה הוא היה נכון ומקובל, אך כרגע אני לא עוסקת בנושא הזה".

בסיום הראיון התייחסה שקד למינוי הדיינים לבית הדין הגדול. בחודש האחרון ביטל בג"ץ את המינויים הזמניים, מה שמחייב את הוועדה למינוי דיינים למנות דיינים תוך חודש, במידה ולא ימונו, פעילות בתי הדין תשותק. "כרגע אין הסכמות", חשפה שקד והבהירה, "בכל מקרה, הוועדה למינוי דיינים תתכנס ותצביע, גם אם לא נגיע להסכמות".



0 תגובות